Az Európai Unión belül Németország állította üzembe a legtöbb elektromos buszt 2022-ben
Az Ikarus bérleti konstrukcióval és a piaci igényeknek megfelelő egyedi fejlesztéssel építi exportpiacait
2023. február 14. Székesfehérvár - Újra sikeresen építi partneri viszonyát Németországgal Magyarország ikonikus buszgyártója, az Ikarus. Az ország területén futó tesztbuszok megbízhatóságát jelzi, hogy a Malschban futó 2 db Ikarus 120e után újabb elektromos Ikarus buszok állnak majd forgalomba Németországban, miután az MBB Meininger Busbetriebs közlekedési vállalat két, legújabb fejlesztésű kétajtós buszt vesz tartós bérletbe.
Az erről szóló megállapodást ma írta alá a német vállalat vezetője Mirko Peter és Sipos Zoltán, az Ikarus cégcsoporthoz tartozó Electrobus Europe vezérigazgatója.
A tavalyi év végén fejlesztette ki a külföldi ügyfelek igényeinek megfelelően az Ikarus a lokálisan zéró emissziós 120e sorozat kétajtós verzióját. A fejlesztés eredményeként növekedett az ülőhelyek száma, ami tovább javítja az utaskomfortot, és a 2-2-0 ajtóelrendezés mellett a kívánt gyorsaságú fel- és leszállás is biztosított.
Ugyancsak a piaci igényekhez igazodik az a tartósbérleti konstrukció, aminek keretében a megrendelő nem tulajdonosa, hanem hosszú távon bérlője lesz a buszoknak, ennek köszönhetően a kisebb büdzsével rendelkező szolgáltatók is bővíteni tudják elektromos busz flottájukat. A busz garanciális szervizelését ebben az esetben is a tulajdonos, azaz az Ikarus végzi, így az alacsony üzemeltetési költségek mellett minimális lesz a karbantartásra fordítandó keret is.
„Az Electrobus Europe célja az idén bevezetett tartósbérleti konstrukcióval az, hogy radikálisan csökkentse az elektromos buszok beszerzésének gyakran másfél évig nyúló közbeszerzési idejét. A partner így akár 3 hónapon belül átveheti a megrendelt Ikarus elektromos buszt” – mondta el Sipos Zoltán az Electrobus Europe ügyvezető igazgatója az együttműködés kapcsán.
Felgyorsultak a zéró emissziós tömegközlekedés elérésére irányuló törekvések az Európai Unióban, bizonyítja ezt, hogy Koppenhága és Amszterdam is idén februárban jelentette be, hogy 2025-re teljes autóbusz flottájukat zéró emissziós elektromos buszokra cserélik, ráadásul Amszterdam az eredetileg kitűzött 2030-as határidőt hozta 5 évvel korábbra. Németország pedig csak a tavalyi évben összesen 632 darab elektromos buszt szerzett be, amivel így az első helyen áll az Európai Unióban.
A MBB Meininger Busbetriebs német közlekedési vállalat által most 8 éves időtartamra tartós bérletbe vett elektromos buszok hamarosan útra kelnek rendeltetési helyük felé. Az MBB jelenleg is üzemeltet egy háromajtós Ikarus elektromos buszt hasonló konstrukcióban, valamint a most zajló oberhofi biatlon-világbajnokságon két Ikarus 120e demóbusz is segíti a résztvevők és a nézők szállítását.