Megújult az ikonikus szárnyas Ikarus logó

Megújult az ikonikus szárnyas Ikarus logó

Zártkörű sajtótájékoztatón mutatkozott be az Ikarus új arculata

Budapest, 2023. 04. 12. Az Ikarus, Magyarország egyik legismertebb márkája, amely immáron 130 éves múltra tekint vissza, most bemutatott új logójával nem csak a múlt öröksége előtt tiszteleg, de reagál a piaci és a vizuális trendek változásaira is.

Az új logó dinamizmust és megbízhatóságot sugall, ezzel is támogatja Ikarus intenzív nemzetközi terjeszkedését, és jelzi, hogy az Ikarus újra jelentős szereplő kíván lenni a világ buszgyártásban. Letisztult fiatalos színek, egyszerűsített formavilág. Ez jellemzi az Ikarus új arculatát. Az új logó kialakítása precíz tervezőmunka eredménye. Formavilága a nagy elődre támaszkodik, így építve a márka tradícióira. Megtartja és modernizálja a szárny motívumot és tovább viszi a korábbi logókban látható bemetszést az “R” betűben. Vizualitásában reagál a nagy járműipari cégek utóbbi években újratervezett logóira: a vonalak vékonyabbak, a formák szellősebbek, a harmonikus összhatás pedig leginkább
a struktúra arányos kialakításának köszönhető.

Tökéletes időzítést adott az arculatfrissítésnek, hogy az Ikarus márciusban megnyerte a 2017 óta húzódó védjegypereit, a Fővárosi Ítélőtábla pedig jogerősen kimondta, hogy az Ikarus védjegy ún. „jóhírű védjegy”, így abszolút védelmet élvez hazánkban.

“Büszkék vagyunk erre az ikonikus védjegyre, ennek megfelelően, nagy felelősséggel vágtunk bele az arculatfrissítésbe. A tervezés megkezdése előtt átgondoltuk az Ikarus márkáját. Megfogalmaztuk a vízióját, misszióját, márkaértékeit és az archetípusát, megvizsgáltuk a versenytársak kommunikációját és az iparági vizuális trendek változásait. A tervezés fő szempontjai a márka legfőbb értékeiből fakadtak. A tradíciókra építve céltudatosan és optimistán készülünk a jövőre, a piacnak pedig azt üzenjük, hogy a 130 éves Ikarus határozottan jelen van! Az arculatfrissítésre elsősorban az Ikarus 2022-ben megkezdett intenzív nemzetközi terjeszkedésének támogatása céljából került sor. Célunk, hogy az Ikarus márkájú buszok újra megjelenjenek a hagyományos Ikarus piacokon, a mai kor igényeinek megfelelő felszereltséggel és látványelemekkel” – mondta Tankó Zoltán az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója.


A márka fő színe hagyományosan a kék, ami a párhuzamos és merőleges formákkal és a választott betűtípusokkal egységben komoly, határozott és precíz érzetet kelt. Ezt a komolyságot lazítja kicsit a szellős struktúra és a másodlagos színek használata: a lila és a zöld megjelenése melegebb és természetesebb asszociációkat hoz elő. Az optimista, dinamikus érzést tovább erősítik az égbolt ábrázoló fotók és az absztrakt, szelet formázó minták koncepciózus használata. A hagyományosabb kommunikációs felületeken komoly és szabályozott az arculati rendszer, de az online közösségi platformokon szabadabban és kísérletezősebben jelenik meg. Ezzel is azt az üzenetet erősíti a márka, hogy a megújulásra való képesség és a múlt eredményeinek tiszteletben tartása az Ikarusnál alapvetés.
Innovation is tradition.