IK C80


A világszerte ismert Ikarus 200 típuscsalád továbbfejlesztett változata. A robosztus kialakítás és csereszabatos alkatrészek segítik az üzemeltetést, a modern, csendes környezetbarát motorok és új utas kényelmi berendezések (légkondicionáló) növelik a komfortot.

Főbb paraméterek

Főbb paraméterek

Az autóbusz menetkész súlya:
12300 kg
Megengedett hasznos terhelés:
11700 kg
Az autóbusz névleges összsúlya:
24000 kg
Gépkocsivezető:
1 fő
Szállítható ülő utasok száma:
30 fő
Szállítható álló utasok száma:
116 fő
Szállítható utasok száma (összesen):
147 fő
Tengelynyomás elöl „A” tengely (terhelt):
7200 kg
Tengelynyomás hátul „B” tengely (terhelt):
11000 kg
Tengelynyomás az utánfutón „C” tengely (terhelt):
7000 kg
A jármű kinematikai végsebessége:
67 km/h
Fordulókör átmérő külső ponton mérve:
24 m

Specifikáció

Motor

Típusa:
RÁBA D10, MAN D20
6 hengeres, fekvő, soros, négyütemű dieselmotor turbófeltöltővel, levegő-levegő visszahűtéssel, közvetlen befecskendezéses
Teljesítmény:
180 kW – 228 kW
Nyomaték:
1050 – 1250 Nm
Beépítés:
Az „A” és „B” tengely között a padló alatt.

Sebességváltó

Rendszere:
Hidromechanikus nyomatékváltó, hidraulikus retarderrel
Típusa:
ZF 5 HP 590, 4+1fokozatú
Lassító fék:
Integrált

Mellső futómű

Rendszere:
Merev ököltengely
Típusa:
RÁBA 932
Beépítése:
PANHARD rudas megfogással
Fékszerkezet:
Tárcsafékes, automatikus fék után állítóval, ABS - szenzorral
Gumiabroncs:
12,00 R 22,5 tömlő nélküli 2 db

Hátsó futómű

Rendszere:
Lemez hídtest, tehermentesített féltengelyek, egyfokozatú áttétel
Típusa:
RÁBA 618
Beépítése:
2 db hosszanti és 2 db „V” elrendezésű lengőkarokkal
Fékszerkezet:
Dobfék, automatikus fék után állítóval, ABS - szenzorral
Gumiabroncs:
12,00 R 22,5 tömlő nélküli 4 db

Utánfutómű

Rendszere:
Merev ököltengely
Típusa:
RÁBA 632
Beépítése:
2 db hosszanti és 2 db „V” elrendezésű lengőkarokkal
Fékszerkezet:
Dobfék, automatikus fék után állítóval, ABS - szenzorral
Gumiabroncs:
12,00 R 22,5 tömlő nélküli 4 db

Kormányzás

Rendszere:
Hidraulikus szervokormány, állítható kormányoszloppal.
Kormánymű típusa:
CSA 500
Kormányoszlop:
FVV AUTOTEC

Fenékváz

Szerkezete:
Zártszelvényű, acélprofilokból hegesztéssel kialakított rácsszerkezet.
Vonószemek:
Elöl és hátul 2-2 db. A vonószemek csak a jármű üres állapotában használhatóak egyenletes indítás ás rángatás nélküli vontatás esetén. Maximális vontatási sebesség 25 km/h.

Rugózás

Mellső és hátsó futómű:
Légrugó, belső gumiütközővel, terheléstől független szintszabályozással. 2+4+4 db
Lengéscsillapító:
Teleszkóp rendszerű, hidraulikus 2+4+4 db

Fékrendszer

Üzemi fék:
Kétkörös nyomólégfék, elöl fékmembrán, hátul rugóerő tárolóval egybeépített fékmembrán, elöl - hátul automatikus fék után állítóval, fűthető légszárítóval. KNORR fékszelepek. KNORR ABS és ASR
Rögzítő fék:
Rugóerő tárolós, mely a hajtott tengelyre hat.
Biztonsági fék:
Az üzemi fék mind két köre teljesíti a biztonsági fék funkciót.
Megállófék:
Csökkentett nyomással a hátsó tengely üzemi körére hat.
Fékhatásosság, biztonság:
A fékrendszer az EGB 13.09–es előírást teljesíti.

Szekrényváz

Rendszere:
Négyszög keresztmetszetű acélcsőből készült önhordó kivitel.
Korrózió elleni védelem:
Hosszú élettartamú kivitel, a vázelemek korrózió- gátló és töltő alapozóval alapozva, kétkomponensű zománc védőfestékkel bevonva. Tetőlemez és tetőváz belülről zománc védőfestékkel bevonva. A felépítmény teljes üregvédelemmel ellátva

Burkolatok

Fényezés:
Külön színutasítás szerint
Külső burkolat:
Homlokfal, hátfal:
Üvegszálas poliészter
Tető:
Műanyag középlemez, hengerelt acél hosszsarok.
Oldal:
Horganyzott, feszített acéllemez.
Kerékdobok:
Rozsdamentes acéllemez.
Belső burkolat:
Hátfal:
Alumínium lemezre ragasztott műbőr.
Homlokfal:
ABS és kazettás műbőr burkolatok.
Mennyezet:
Kemény műanyag burkolat.
Padló:
Rétegelt falemez burkolat.
A hátsó tengely felett és mögött szigetelő betéttel.
A padlóra ragasztott csúszásgátlós műanyag burkolat.

Szellőző és hőszabályozó berendezések

Szélvédő fűtés:
A motor hűtővizét is hasznosító független radiátoros, ventillátoros fűtőkészülék a páramentesítéshez. A vezető által szabályozható funkciók. (THERMAL)
Hideg időjárás esetén a fűtőkészülék bekapcsolása is szükséges.
Vezetőtér fűtése:
A szélvédő páramentesítőtől közvetlen hozzávezetéssel. Az alkalmazott fúvóka minden irányban állítható illetve nyitható és zárható, kiegészítő fűtésként a vezető mögött 1 db ventilátoros fűtőkészülék.
Utastér fűtése:
Kompakt fűtőkészülék, programozható kapcsolóórával. Az ülések alatt utastéri hőcserélők.
Utastérszellőzés:
Ventilátoros kényszerszellőzés. 3 db
Mindkét irányban billenthető illetve teljesen megemelhető, vészkijáratként is használható tetőszellőző 2 db
Vezetőtér szellőzése:
Vezető felett elhelyezett ventilátoros szellőző berendezés. 1 db

Ülések és kárpitozás

Vezetőülés:
MÖWE Fejtámlával, lengéscsillapítóval ellátott légrugós kivitel, az üléspárna és háttámla külön állítható.
Utas ülések:
Acélcsővázas, textil bevonatú, párnabetétes ülés.

Egyéb berendezések

Szerszámok és tartozékok:
Kereskedelmi megállapodás alapján.
Központi zsírzó berendezés:
Rendeléstől függően.

Beszálló ajtók

Ajtóelrendezés:
2 - 2 - 2 és 2 - 2 - 2 - 2
Utas ajtók:
kétszárnyú, belső bolygóajtó, él érzékelős visszanyitó szerkezettel, külső-belső vésznyitással.
Működtetés:
Távműködtetés elektropneumatikus szelepek segítségével. Leszállás esetén a vezető utas jelzésre kiadott engedélyeztetés alapján nyílnak az ajtók. Első ajtó, illetve összes ajtónyitás lehetséges egy nyomógombbal. Az első ajtó mellső szárnya fűthető üveggel, és külön is nyitható.
Zárhatóság:
Első ajtó első szárnya kulccsal, a többi ajtószárny belülről zárható.

Ládák, ládaajtók

Ládaajtók:
Gumizsanéros felfüggesztéssel, felfelé történő nyitásiránnyal.
Ládaajtók rögzítése:
Gázrugós és mechanikus.
Zárhatóság:
Ládaajtók azonos kulccsal zárhatók.

Ablakok

Szélvédő:
Kétrétegű, ragasztott biztonsági tele üveg, gumiba ágyazva beépítve, színtelen.
Oldalüveg:
Biztonsági edzett, színtelen üveg, felső 1/2-ad része eltolható, a vázba gumiba ágyazval beépítve.
Hátfali ablaküveg:
Edzett biztonsági üveg, színtelen, gumiba ágyazva beépítve.
Vészkijárati üveg:
Utastérben üvegtörő kalapáccsal ellátva
Ablak elrendezés:
A mellékelt jellegrajz szerint.

Külső szerelvények

Visszapillantó tükör:
Baloldalon és jobboldalon fűthető kivitelű tükör
Lökhárítók:
Üvegszál erősítéses poliészter műgyanta formadarabok, acél fegyverzettel.
Sárfogó lemezek:
Mellső, hátsó és utánfutó tengely mögé szerelt gumilemez.
Zászlótartó:
Elöl, fent mindkét oldalon.
Külső takarólécek:
Ragasztott, alumínium profillal erősített gumi.
Fényvisszaverő prizmák:
Hátul: kerek, vörös (2 db), oldalt: kivilágítható, borostyán (4-4 db)

Belső szerelvények

Kapaszkodók:
Porszórással festett acélcsövek, a járóköz mentén vízszintes mennyezeti kapaszkodó csövek függőleges oszlopokkal az ülésekhez illetve padlóhoz kötve, ajtóknál bőrfogantyúkkal ellátva.
Szélfogó és védőfalak:
Az utas ajtóknál, felül paravánüveggel szerelve.
Visszapillantó tükör:
Elöl, középen a vezetőtérben elhelyezve.
Az 1. utas ajtó előtt, 2. utas ajtó mögött tükör az ajtók figyelésére.
Napellenző:
Rolós kivitel, szélvédő mögött, baloldalon, az alsó 1/3-ad része átlátszatlan, a vezetőtéri ablakon átlátszó.
Vezetőtéri válaszfal:
Hátul zárt, jobboldalon mennyezetig érő üveggel kiegészítve az első ajtó első oszlopáig.

Elektromos szerelvények

Elektromos berendezések:
névleges feszültsége 24 V
Akkumulátor:
2 x 12 V 180 Ah

Képek


Vegye fel velünk

a kapcsolatot!

Kérdésével, ajánlatkérésével kapcsolatban vegye fel elérhetőségeinken velünk a kapcsolatot.

Pordány Petra - Asszisztens
pordany.petra@ikarus.hu

Tel.: +36 1 469 6168
Fax: +36 1 469 6182

+36 1 469 6168

1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.