IK C56


A világszerte ismert Ikarus 200 típuscsalád továbbfejlesztett változata. A robusztus kialakítás és csereszabatos alkatrészek segítik az üzemeltetést, a modern, csendes környezetbarát motorok és új utas kényelmi berendezések (légkondicionáló) növelik a komfortot.

Főbb paraméterek

Főbb paraméterek

Az autóbusz saját tömege:
10730 kg
Műszakilag megengedett hasznos terhelés:
6770 kg
Műszakilag megeng. ossz. görd. tömeg:
17500 kg
Műszakilag megengedett tömeg elől ("A" teng.):
6500 kg
Műszakilag megengedett hátul ("B" teng.):
11000 kg
Álló utasok részére biztosított fajlagos terület:
0,15 m2/fő
Jármű kinematikai max. sebessége:
118 km/h
Max. sebesség sebességhatárolással:
100 km/h
Szállítható személyek száma vezetővel:
70-84 fő
Szállítható személyek száma vezetővel együtt:
40-47 fő
Ebből ülő utas:
Csomagláda térfogata:
3,7 m3

Specifikáció

Motor

Típusa:
Iveco, Cummins, Mercedes
Rendszere:
4 vagy 6 hengeres, álló, soros, négy-ütemű, diesel, turbófeltöltött
Legnagyobb névl. telj.:
180 kW - 228 kW
Legnagyobb nyomaték:
1050 Nm - 1205 Nm
Motor beépítése:
a padló alatt, hátul farban

Tengelykapcsoló

Rendszere:
egytárcsás, száraz
Működtetése:
hidraulikus, pneumatikus rásegítéssel

Sebességváltómű

Rendszere:
fogaskerekes, szinkronizált
Gyártó:
ZF
Típusa:
6S 1600 (VI: 0,81)
Fokozatok száma:
6+ 1
Kapcsolás módja:
szervo rásegítésű távkapcsolóval
Retarder:
Voith 120

Mellső futómű

Rendszere:
merev ököltengely, azbesztmentes fékbetétek
Típusa:
RÁBA 932.xx tárcsafékes
Pántméret:
8,25 - 22,5"
Gumiabroncs:
Taurus 295/80R-22,5" tömlő nélküli radiál

Hátsó futómű

Rendszere:
lemez hídtest, tehermentesített féltengelyek egy fokozatú áttételezés azbesztmentes fékbetétek
Típusa:
RÁBA 109.xx dobfékes
Hátsó híd teljes áttételi viszonya:
4,778
Pántméret:
8,25 - 22,5"
Gumiabroncs:
Taurus 295/80R-22,5" tömlő nélküli radiál

Kormányzás

Rendszere:
hidraulikus szervokormány
Kormánymű típusa:
Cs.A. C500 változó áttételű
Állítható kormányoszloppal
FFV AUTOTECH

Rugózás

Mellső, és hátsó futómű rugózása:
tiszta légrugó belső gumiütközővel, terheléstől független automatikus szintszabályozással
Lengéscsillapító:
teleszkóp rendszerű, hidraulikus

Fékrendszer

Üzemi fék:
kétkörös nyomólégfék, a mellső futóművön fékmembránok- kal, hajtott futóművön rugóerőtárolóval egybeépített fékmembránokkal, légszárítóval, KNORR EU12 típ. ABS/ASR rendszerrel, minden tengelyen automatikus fékutánállítókkal
Rögzítőfékek:
rugóerőtárolós, mely a hajtott futóműre hat
Egyéb fék:
hidraulikus lassítófék (retarder)

Szekrényváz

Rendszere:
foszfátozott négyszög keresztmetszetű acélcsőből hegesztett önhordó kivitel

Burkolatok

Külső burkolat:
oldalt horganyzott, feszített acéllemez, homlokfal, hátfal műanyag, tető sajtolt acéllemez
Belső burkolat:
Oldal, homlok, hátfal, mennyezet:
kemény műanyag
Padló:
rétegelt, gombamentesített falemez csúszásmentes borítással
Lépcsők:
csúszásmentes borítással

Szellőző- és Hőszabályzó berendezések

Tetőszellőző:
2 db
Utastér szellőztetése:
AURORA EOS típ. ventilátoros szellőztető egység beépítésével, a mennyezet két oldalán elhelyezett egyéni szellőzőkkel a levegő- csatornákon keresztül
Szélvédő fűtése:
ventilátoros fűtőhőcserélővel szabályozható friss levegő hozzáke- veréssel és belső levegő keringtetéssel
Utastér fűtése:
melegvízes fűtőberendezéssel típusa: WEBASTO Thermo Compact és ventilátoros hőcserélőkkel az ülések alatt 5 db

Ülések és kárpitozás

Vezetőülés típusa:
Möve 731.03
Vezetőülés kivitele:
állítható, fejtámaszos, formahab pár- názatú, textil-műbőr bevonatú, légrugós kivitel
Utasülések típusa:
Körmend fix
Utasülések kivitele:
acélcsővázas, fix háttámlás, formahabos párnázatu utasülés

Beszálló ajtó

Ajtóelrendezés:
1-1-0
Utasajtók kivitele:
egyszárnyú külső lengő utasérzékelős visszanyitóval, külső-belső vésznyitóval
Működtetése:
a vezető által külön-külön elektro pneumatikus szeleppel
Az első ajtó felső üvege fűthető
Az ajtók bizt. zárral ellátva

Egyéb ajtók

Ládaajtók:
gumizsanéros felfüggesztéssel, felfelé történő nyitásiránnyal
Ládaajtók rögzítése:
gázrugós, és mechanikus kitámasztóval
Ládaajtók azonos kulccsal zárhatók.

Ablakok

Az ablakok beépítése gumiágyba
Mellső szélvédő:
osztatlan, biztonsági üveg, ragasztott
Hátfal ablak anyaga:
edzett biztonsági üveg
Oldalablakok anyaga:
edzett biztonsági üveg
Oldalablakok nyithatósága:
felső rész alu. keretben eltolható
Vezetőtér ablak anyaga:
edzett biztonsági üveg, fűthető
Vezetőtér ablak nyithatósága:
felső rész mindkét irányban eltolható
Vészkijárati ablakok:
mindkét oldalon az utolsó oldalablak (mindkét oldalon kihúzható rögzítő profillal) hátfali ablak (üvegtörő kalapáccsal)

Külső szerelvények

Visszapillantó tükör:
1 - 1 db
Kivitele:
befordítható, fűthető
Kiegészítő tükör:
a jobb oldali tükörtartón
Lökhárítók:
műanyag, acél fegyverzettel
Rendszámtábla tartó hátul:
középen, kivilágítható
Pótkeréktartó pótkerékkel:
csörlős, elől a padlóvázban
Külső díszítés:
IKARUS felírat, típusszám, díszlécek
Sárfogó gumilemezek hátsó tengelynél:
a kerekek mögött 2 db
Fényvisszaverő prizma:
kerek (vörös) 2 db

Belső szerelvények

Csomagtartó:
a mennyezet két oldalán, tálcás kivitel
Kapaszkodók:
acélcsőből, alumínium öntvény konzolokkal, epoxi bevonatú kivitelben
Fellépő fogantyú:
az utasajtóknál
Védőfal:
az első ülések előtt, alul szélfogó lemez, felül edzett üveg
Pénztárdoboz beép.:
a műszerfal jobb oldalán
Zárható szekrény a vezető részére

9600 Elektromos szerelvények és berendezések

Elektromos berendezés feszültsége:
24 V
Akkumulátor:
2 db
Kapacitása:
200 Ah

Képek


Vegye fel velünk

a kapcsolatot!

Kérdésével, ajánlatkérésével kapcsolatban vegye fel elérhetőségeinken velünk a kapcsolatot.

Pordány Petra - Asszisztens
pordany.petra@ikarus.hu

Tel.: +36 1 469 6168
Fax: +36 1 469 6182

+36 1 469 6168

1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.