IK 412.82 GT Trolibusz


Jelenleg futó fejlesztési projektünk keretében a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. felkérésére IKARUS 412-es szóló dízel autóbuszok újjáépítésével 4000 m önjárásra képes trolibuszokat készítünk. A kocsitestbe a megrendelő igénye szerint régi vagy új hajtás kerül.

Főbb paraméterek

Főbb paraméterek

Menetkész saját tömeg:
13.200 kg
Megengedett hasznos terhelés:
5.800 kg
Összgördülő tömeg:
19.000 kg
Megengedett terhelés elől („A” teng.):
7.500 kg
Megengedett „A” tengely terhelés (Gyártóműi engedély):
7.700 kg
Megengedett tengelyterhelés hátul („B” teng.):
11.500 kg
Megengedett „B” tengely terhelés (Gyártóműi engedély):
13.000 kg

Szállítható utasok száma

8 fő/m2 állóutas terhelésnél:
82 fő
4 fő/m2 állóutas terhelésnél:
54 fő
ebből ülőutas:
25 fő
kerekesszékes hely:
1 fő
Álló utasoknak rendelkezésre álló padlófelület:
7,2 m2
Kiszolgáló személyzet:
gépkocsivezető 1 fő
Fordulókör átmérő, külső ponton mérve:
≤ 24 m
A trolibusz kalkulált max. sebessége:
58 km/ó
Sebesség szoftveresen korlátozva:
50 km/ó ± 5%
Gyorsulás 0-20 km/ó -ig névl. terhelésnél max. (szabályozottan):
1,3 m/s²
Lassulás villamos fékkel névl. terhelésnél 50- ~ 0,3 km/ó.-ig max.(szabályozott):
1,2 m/ s²

Specifikáció

Motor

Típusa:
TK-110K (Ganz Villamossági Művek)
Rendszere:
Egyenáramú, kommutátoros, 4 P, kompenzált, so-ros jellegű hajtómotor, önszellőzéssel
Névleges hálózati feszültség:
600 V
Névleges teljesítménye:
196 kW (elektronikusan 160 kW-ra korlátozva)
Névleges indító/ fékező nyomaték:
1400 / 800 Nm
Névleges áram:
360 A
Maximális áram menet / fék üzem:
420 / 285 A értékekre korlátozva
Maximális fordulatszám:
3300 f/min (2800 f/min-re szoftveresen korlátozva)
Beépítése:
baloldalon hátul a padló alatt, rugalmas, szigetelt felfüggesztéssel

Mellső futómű

Típusa:
RÁBA 700.56 1 db
Rendszere:
Portál, merev ökölfejes hídtest
Beépítése:
2 db hosszanti és 2 db „V” elrendezésű lengőkarral, légrugózással, egy szintszabályzó szeleppel, teleszkópos lengéscsillapítással és stabilizátorral
Kerekek rendszere:
Tárcsás, központi megvezetéssel
Tárcsaméret:
7,5x22,5"
Gumiabroncs:
Michelin 275/70 R 22,5 X INCITY HL Z 2 db
Terhelhetősége:
154

Hátsó futómű

Típusa:
ZF AV 132 / 80°/6° 1 db
Rendszere:
öntött hídtest, tehermentesített féltengelyek, portál kialakítású oldalhajtással kétfokozatú áttételezéssel, dezaxiált behajtással
Beépítése:
2 db hosszanti és 2 db „V” elrendezésű lengőkarral, légrugózással, ”C” kereten keresztül, két szintállító szeleppel, négy teleszkópos lengéscsillapítással
Teljes áttétele:
9,817
Max. megeng. ford.száma:
3600 f/perc
Max. megeng. behajtó telj.:
260 kW
Kerekek rendszere:
tárcsás, központi megvezetéssel
Tárcsaméret:
7,5x22,5"
Gumiabroncs:
Michelin 275/70 R 22,5 X INCITY HL Z 4 db
Terhelhetősége:
148 E (ikerszerelés)

Fenékváz

Négyszög keresztmetszetű zártszelvényű csövekből hegesztéssel kialakított alváz-rácsszerkezet, melybe a trolibusz gépészeti főegységei (tengelyek, fékrendszer, kormányzás, vontatómotor, motor-kompresszor, egyes villamos készülékek) épülnek be.

Rugózás

Mellső és hátsó futómű rugózása:
gördülő membrános, belső gumiütközős légrugókkal, terheléstől független automatikus szintszabályozás-sal, kétirányú működésű teleszkóp rendszerű hidrau-likus lengéscsillapítókkal
Szintszabályozás:
KNORR ELC 3S/3K
Térdepelés:
vezetőtérből 3 km/ó seb. alatt kapcsolható, járda felőli oldalra, max. 60 mm csak álló helyzetben, elektronikai felügyelettel.

Fékrendszer

Üzemi fék:
kétkörös nyomólégfék, elől – hátul tárcsafékkel, hátul biztonsági fékként is működő, rugóerőtárolóval egybeépített membrános fékkamrákkal, automatikus fék után állítókkal, ABS / ASR (KNORR- EU-12 4S/4K)
Rögzítő fék:
rugóerő tárolós, a hajtott tengelyre hat
Kiegészítő fék:
villamos motorfék, hálózati visszatáplálással, visszatáplálási lehetőség kiesése esetén automatikus áttéréssel az ellenállás fékezésre
Egyéb fék:
megállóhelyi fék, kézi kapcsolóval kikapcsolható, a központi elektronika által felügyelt
Kerékfékszerkezet elől:
tárcsafék, önbeállós féknyereggel
Kerékfékszerkezet hátul:
KNORR SB7000 tárcsafék, önbeállós féknyereggel, TEXTÁR T7400 fékbetétekkel

Szekrényváz

Rendszere:
négyszög keresztmetszetű acélcsőből készült önhordó kivitel
Korrózióvédelem:
váz védőfestés zománcfestékkel, fenékváz és karosz-széria zárt szelvényei teljes üregvédelemmel ellátva, padlószint alatt és a kerékdobokban alvázvédelem

Burkolatok

Külső burkolat:
oldalt horganyzott feszített acéllemez
homlok- hátfal, acéllemez
tető műanyag - pekolit lemez
Belső burkolat:
Mellöv alatt és a mennyezeten:
kemény műanyag lemez (Maxx lemez, RAL 9016 színben)
Hátfal:
RAL 9002 fehéres szürke lemezelt borítás
Homlokfal:
ABS műanyag és kazettás műbőr
Padló:
Padlóburkolat:
Kerékdobok:
rozsdamentes acéllemez
Lépcső:
nincs
Külső fényezés:
vevőigény szerint
Alapozó festés:
epoxi bázisú, kétkomponensű beégetett alapozóval
Fedőfestés:
poliuretán bázisú, kétkomponensű beégetett festékkel, kétszínű fényezés alapkivitelben

Szellöző- és hőszabályozó berendezések

Szélvédő páramentesítés és vezetőtér fűtés:
GTKB Ganz Z 0551 típusú 600V-os elektromos fűtőtest 2 fűtési fokozattal (3 / 6 kW), ventillátoros levegő be fúvással, külső/belső levegő szívással, külső levegő szívás pollenszűrőn keresztül, 2 fokoza-tú szellőztető üzemmóddal, hőfokkapcsolós túlmelegedés védelemmel után szellőzéssel, (fedélzeti elektronika által felügyelve) 1db
Utastérfűtés:
GTKB Ganz Z 820 típusú 600V / 3 kW-os elektro-mos fűtőtest, ventillátoros levegő átfújással, hőfok-kapcsolós túlmelegedés védelemmel, után szellőzés-sel (fedélzeti elektronika által felügyelve) 3 db
Klimatizálás:
Vezetőtéri hűtés:
Webasto típusú Easysphere 4 kW-os hűtőteljesítmé-nyű, 4600 m3/h légszállítású, elektromos (400V-os) klímaberendezés automatikus klíma szabályozással 1 db
Utastéri hűtés:
Webasto típusú Aerosphere Midi 25 kW-os hűtőtel-jesítményű, 700 m3/h légszállítású, elektromos (24V) klímaberendezés automatikus vezérléssel 1 db
Utastéri szellőzés:
A klímaberendezés nélküli szellőzést a sötétített kivi-telű félben eltolható (nyitható) – kalauzkulccsal zár-ható - oldalablakok biztosítják

Ülések és kárpitozás

Utas ülések kivitele:
Komárom típusú acélcsővázas, ABS anyagában szí-nezett érdesített matt szürke kemény műanyag ülés, szövetbetétes támlával és ülőlappal, a támlán kapaszkodóval ellátva, a szövet kivételével vandálál-ló kivitel
Vezetőülés kivitele:
PILOT Xtreme Air típusú külön-külön állítható, formahab párnázatú ülő- és hátlap deréktámasszal, állítható légrugózással, C80 típusú szövetkárpit feke-te – szürke csíkozással

Egyéb berendezések és tartozékok

Vevőspecifikáció szerint szerszámok és tartozékok.
Beszálló rámpa:
vezető által kézzel kihajtható erősített mechanikus kivitel a 2. utas ajtónál, nyitott állapotát szenzor érzékeli és jelzi 1 db

Beszálló ajtók

Utas ajtó:
kétsávos belső bolygóajtó, külső/belső vésznyitóval, első ajtó első szárny fűthető üveggel 3 db

Elektromos szerelvények és berendezések

Elektromos berendezés feszültsége:
24 V
Akkumulátor:
182 Ah/12V sorba kötve 2 db
Trakciós akkumulátorok önjáráshoz:
Winston gyártmányú korszerű (Li-vasfoszfát alapú) 160 Ah-s akkumulátorok (28-28 db) hatótávolsága 4 km teljes terhelés mellett tartozék a saját akkumulátortöltő és a hozzájuk tarto-zó felügyeleti rendszer
Akkumulátor töltő:
PSM statikus átalakító (28V/150A) 1 db
Elhelyezése:
Tetőn
Utas tájékoztató:
FUTÁR rendszer része 1 db
Jegykezelő berendezés:
FUTÁR rendszer része 1 db

Villamos főhajtás, vezérlő- és segédberendezések

Hálózati tápfeszültség:
600V DC +20 / -33%
Áramszedő rúd:
Ganz AR 163, OBUS csúszó fejjel és szigetelt rúd-dal, kettős kúpos csúszó szénnel 2 db
Elhelyezése:
tartókereten a tetőn
Áramszedő lenyomató:
Ganz AR 363P elektronikus vezérlésű pneumatikus lenyomató, kötélcsévélővel, és pneumatikus retesszel 2 db
Elhelyezése:
tartókereten a tetőn
Túlfeszültség levezető:
Elektro Universal TS 1100 1 db
Rendszere:
Cinkoxid-varisztoros, porcelán tokozásban
Névleges levezető áram:
10 kA
Elhelyezése:
tetődobozban
Tető készülék egység 1:
Tartalma:
TES 300/600 szaggató 1db
TVK 31M GT hajtásvezérlő 1db
RL-RUS szellőző vezérlő 1db
VIO-G4 területi vezérlő 1db
Tető készülék egység 2:
Tartalma:
Vontatási kontaktor egység 1db
Segédüzemi készülék egység 1db
Hálózati fojtó egység 1db
Motorfojtó, állandó sönt 1-1db

Képek


Vegye fel velünk

a kapcsolatot!

Kérdésével, ajánlatkérésével kapcsolatban vegye fel elérhetőségeinken velünk a kapcsolatot.

Pordány Petra - Asszisztens
pordany.petra@ikarus.hu

Tel.: +36 1 469 6168
Fax: +36 1 469 6182

+36 1 469 6168

1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.