IK 187 Trolibusz


Legfrissebb fejlesztésünk keretében 7000 m önjárásra is képes csuklós trolibuszt állítottunk elő, a kocsiszekrény IKARUS, cseh SKODA hajtásrendszerrel.

Főbb paraméterek

Főbb paraméterek

Főbb méretek

Hosszúság:
18 750 mm
Szélesség :
2 550 mm
Magasság:
3 000 mm
Magasság pneumatikus áramszedővel:
3 650 mm

Tengelytávolság

„A” – „B”:
5 450 mm
„B” – „C”:
7 030 mm
Hátsó túlnyúlás :
3 565 mm
Saját tömeg:
19 565 kg
Szállítható személyek:
124 fő

Specifikáció

Motor

SKODA ML3846 K/6
6 pólusú, 3 fázisú aszinkron, ventilátoros kényszerszellőzéssel
Teljesítmény menet üzemben:
248 kW
Teljesítmény motorfék üzemben:
200 kW
Fordulatszáma (max.):
2600 f/perc

Mellső futómű

ZF RL 85 A merev, portal rendszerű
Fékszerkezet KNORR SN 7

Szabadonfutó futómű

ZF AVN 132 merev, portal rendszerű
Fékszerkezet KNORR SB 7000

Hajtott futómű

ZF AV 132/80 merev, portal rendszerű
Fékszerkezet KNORR SB 7000
Áttétel 1:6,2

Kerekek

Gumiabroncs 275/70 R22,5
Keréktárcsa 8,25x22,5 ET 148

Felfüggesztés

„A” tengelyen 2 db, „B” és „C” tengelyeken 4-4 db légrugó
elektronikus szintszabályozás (KNORR ELC 5)
„A” tengelyen 2 db, „B” és „C” tengelyeken 4-4 db teleszkóprendszerű hidraulikus lengéscsillapító

Fékrendszer

Üzemi fék:
Kétkörös légfékrendszer
Névleges nyomás:
10 bar
Fékszelepek:
KNORR
Kiegészítő fék:
hálózatba visszatápláló villamos motorfék
ABS / ASR:
KNORR (Bosch) ABS 6 System

Kormányzás

ZF Servocom 8098 változó áttételű
Kormányoszlop: ZF, magasság és szög állítható

Menetdinamikai adatok

Max. sebesség:
Felsővezetékes üzemben:
65 km/h
Szoftveresen korlátozva:
50 km/h
Vontató akkumulátoros üzemben:
35 km/h
Akkumulátoros üzemben megtehető távolság:
kb. 7,3 km

Villamos főhajtás, vezérlő- és segédberendezések

Hálózati tápfeszültség:
600V DC +20 / -33%
Áramszedő:
pneumatikus vezérlésű kisikláskor automatikus lehúzással, szigetelt rúddal
Az erősáramú villamos berendezés kettős szigeteléssel beépítve
Vontató akkumulátor egység:
48 db Valence U24-12XP típ. 12,8V / 110Ah akkumulátor (sorba kötve)
Telepfeszültség:
614 V
Telep kapacitás:
67,5 kWh
Elhelyezése:
2 db konténerben a középső tengely mögött
Fedélzeti diagnosztikai rendszer:
hajtásvezérlés paramétereinek folyamatos figyelése, rögzítése, elemzése
Járművillamossági rendszer feszültsége:
24 V

Belépési magasság

Normál szintnél:
370 mm
Alacsony szintnél:
290 mm

Csuklószerekezet

Hübner HNG 19.5
Egysoros, golyókoszorús, alacsony padlós járművekhez kialakított, hidraulikus vezérléssel

Vázszerkezet

Nyitott és zártszelvényű korrózióálló acélprofilokból hegesztéssel összeállított önhordó acélkarosszéria

Külső burkolat

Rozsdamentes acéllemez és PE formadarabok

Belső burkolat

Rétegelt, ragasztott 15 mm vastag járműipari padló+Grabiol JSC mennyezet és oldalfal

Utasajtók

Elrendezés:
2 - 2 / 2 - 2
Kivitel:
kétsávos belső bolygó ajtók(elő-bejelzésen alapuló automata nyitás, kézi zárás), visszanyitó szerkezettel ellátva

Üvegek

Szélvédő:
Ragasztott biztonsági üveg
Oldalüvegek:
Edzett, sík biztonsági üveg, vázba ragasztva
Vezető melletti ablak:
Al. keretbe épített, a középső rész elhúzható
Hátfali üveg:
edzett biztonsági üveg

Ülések

Utasülések:
STER 6MS típusú műnyag héjszerkezetű, cserélhető szövetbetétes párnázattal ellátott „városi” kivitelű ülések
Vezetőülés:
Isri 6860/875 légrugós, több irányban állítható, kivitel

Fűtés és szellőzés

Vezetőtéri és utastéri fűtés:
elektromos fűtőtestek, ventillátoros levegő átfújással
Tetőszellőző:
Két irányban nyitható, vészkijáratként is használható
Vezetőtéri klíma:
Thermo King SR10 tip. (3 kW)
Utastéri klíma:
2 db Konvekta UL 500 EM (24 kW) kocsitetőn elhelyezve

Fedélzeti Információs rendszer

külső / belső útvonal és utastájékoztató táblák
GPS alapú kapcsolattartás a járművel
kamerás fedélzeti megfigyelő rendszer

Fedélzeti adatgyűjtő elektronika

a jármű és a hajtásparaméterek tárolására ill. meghatározott számú adatnak a műszerfali központi kijelzőre és/vagy távdiagnosztizálás útján a diszpécserhez való továbbítására
CAN-bus rendszerű műszerfal, központi kijelzővel

Rámpa

Utasajtónál elhelyezett mechanikus rámpa a kerekesszékes utas részére csúszásmentesített felülettel

Tűzvédelem

az utastérben beépített valamennyi műanyag égésgátló adalékot tartalmazó alapanyagból gyártva
Tűzjelző és riasztó rendszer:
a vontatási akkumulátorok környezetében elhelyezett kombinált optikai füst- és hőérzékelők a térben keletkezett füst vagy a beállítottnál magasabb hőmérséklet érzékelésekor GPS-en vagy WIFI hálózaton keresztül távriasztja az ügyeletes diszpécsert

Képek


Vegye fel velünk

a kapcsolatot!

Kérdésével, ajánlatkérésével kapcsolatban vegye fel elérhetőségeinken velünk a kapcsolatot.

Pordány Petra - Asszisztens
pordany.petra@ikarus.hu

Tel.: +36 1 469 6168
Fax: +36 1 469 6182

+36 1 469 6168

1145 Budapest, Újvilág utca 50-52.